Eestist võiks saada e-tööstusriik

Seth Lackman, Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu juhatuse liige
31.05.2016

Juuni alguses toimub Eestis rahvusvaheline konverents Industry 4.0. Sellega seoses uurisime Seth Lackmanilt, milline roll võiks olla tööstus 4.0-l Eestis ning kuidas tulevikuks valmistuda. Usutles Maarja Dahl.

Ilmselt peate tihti selgitama, mis on tööstus 4.0. Kuidas te seda tavaliselt teete?

Tegemist on neljanda tööstusrevolutsiooniga, seega alustan selgitust natuke kaugemalt ja räägin sellest, millised olid eelmised tööstusrevolutsioonid. Tööstus 4.0 puhul on fookuses IT ja väärtusahel. Mu vastus sõltub natuke ka sellest, kes küsib – kas tööstusettevõte, IT-ettevõte või mõni teine osapool. Põhisõnum on siiski see, et neljas tööstusrevolutsioon ei ole üksnes IT-ettevõtte asi ega ka ainult tööstusettevõtte asi, vaid see hõlmab tervet väärtusahelat, kus IT on platvorm või abivahend. Põhimõtteliselt on iga tööstusrevolutsiooni puhul, nii ka praegu, küsimus selles, kuidas teha mingeid tegevusi efektiivsemalt.

Loe veel

SPIN – spordi ja sotsiaalsete oskustega tööjõupuuduse vastu

Andrei Liimets, SPIN programmi kommunikatsiooni- ja arendusjuht
31.05.2016

Kust leida vajalikud töökäed ja maksumaksjad kui kahaneva rahvastikupüramiidi raskuskese veelgi kõrgemale liigub? See on küsimus, millega valutavad ühtviisi pead ettevõtja, riigiametnik kui ka kodanikuaktivist. Palju paksu pahandust on selles kontekstis tekitanud noorte minek ja pagulaste tulek, hoopis vähem on aga nuputatud, kuidas tuua tööturule need noored, kes sinna täna kuidagi ei jõua.

Enamik meist ei tea ühtki neist noortest nime- ega nägupidi, aga me kõik oleme neid näinud teleekraanidel või ajalehekülgedel. Enamasti seoses koolist välja langemise, kaubanduskeskustes jõlkumisega veedetud aja, alko- ja narkotarbimise, pisivarguste või muude pättustega. Kuhu see eeskujude ning ümbritseva keskkonna toe puudumisest tingitud allakäiguspiraal enamasti välja viib, teame samuti. Ükski kuritegu või suutmatus arusaamatusi käte asemel sõnadega lahendada ei sünni lihtsalt tühjast kohast.

Loe veel

Finesta kliendid on renditööga rahul

Finesta
31.05.2016

Selleks, et pakutavate teenuste kvaliteeti kõrgena hoida, küsib Finesta kord aastas oma klientidelt tagasisidet. Sel kevadel korraldatud rahulolu-uuringus leidsid neli viiendikku vastanuist, et renditöötajate kasutamine õigustab end. Enamus kasutajaettevõtete esindajaist, kes on kokku puutunud ka teiste rendiettevõtetega, hindas Finestat teistega võrreldes paremaks.

Uuringu järgi on peamised põhjused renditöötajate kasutamiseks paindlikkus personali planeerimisel (näiteks kui töömaht kasvab), renditöötajate värbamise kiirus ning personali stabiilne olemasolu.

Peaaegu kõik vastajad on Finesta renditöötajatega rahul. Enim ollakse rahul Finesta renditöötajate kohanemisvõime, töössesuhtumise ja töö kvaliteediga. Veidi madalam on rahulolu nende motiveerituse, pühendumise ning lojaalsusega. Võrreldes renditöötajate töösooritust oma ettevõtte töötajatega, siis hinnatakse seda valdavalt samasuguseks, mõnel juhul isegi paremaks.

Finesta kontorimeeskonna tugevusteks peetakse igapäevast koordineerimist, info liikumist ning probleemide lahendamise sujuvust. Kasutajaettevõtete esindajad hindavad ka seda, et Finesta sõlmib oma renditöötajatega töölepingud.

Finesta kliendirahulolu-uuringus osalesid renditöötajate vahetud juhid, personaliüksuse töötajad ja tehasejuhid erinevatest ettevõtetest. Uuringus osalenud kasutajaettevõtetes renditakse enim tootmistöölisi, järgnevad transporditöölised, spetsialistid ning esmatasandijuhid.

Rahulolu-uuringu teostas personali- ja uuringufirma Psience.



Töötajad suveks!

Finesta
31.05.2016

Finesta leiab töötajad suveks, samuti ka sügiseks, talveks ja kevadeks.

Küsisime PARE personalijuhtimise aastakonverentsil osalejatelt, millised on nende ootused värbamisteenusele. Mini-uuring näitas, et kõige enam hinnatakse kiiret protsessi, konkurentsivõimelist hinda ja värbamisgarantii olemasolu. Finesta arendab oma teenuseid samas suunas – saame pakkuda Eesti kiireimaid, kvaliteetseimaid ja mõistlikema hinnaga värbamisteenuseid.

Me leiame töötajad sõltumata aastaajast, kuid suveks inimesi otsides vajame veidi rohkem aega, et neid päikese käest ära meelitada. Kui soovite töötajaid puhkuste ajal asendajateks, tuleks planeerimisega alustada hiljemalt nüüd ja kohe. Tänane tööjõuturg on võrdlemisi hõre ning inimeste leidmiseks kulub rohkem aega kui eelmisel suvel.

Kui otsid töötegijaid, võta meiega ühendust!
Tel: 680 6232, info@finesta.ee 



Ei ole probleemi, millele poleks lahendust!

Evelyn Sepp, Teenusmajanduse Koja tegevjuht
07.03.2016

Kahest miljonist eestlasest, tarbijast ja töökätepaarist võivad unistada vaid poliitikud. Ettevõtjad ja investorid opereerivad igapäevaselt paraku palju maalähedasemaga ning peavad leidma vastuse ka küsimusele, kust tuleb raha ja kuhu kaob aeg.

Viis-kuus aastat tagasi uinusid Eesti tööandjad valdavalt sügavas teadmatuses sellest, milliste probleemide ees tööturul peatselt seistakse ning poliitikud viibutasid rahvuslikul meelel rusikat kõigi suunas, kes siia mingil põhjusel tahtsid tulla. Tänaseks on seis totaalselt muutunud. Neid, kellele hirmutav tegelikkus kohale on jõudnud, leidub juba palju. Töökäte kitsikus kummitab kõiki sektoreid, see ei jäta ka majandusstatistikas tõlgendusruumi. Täiendavaid töökäsi on vaja kõikjal, aga niisama tulemas ei ole eriti kedagi. 

Loe veel

Tõnu Vaus: Tegelikult tööjõudu on

Tõnu Vaus, Widex Eesti tegevjuht
07.03.2016

Kuidas on võimalik kasvatada tootmisettevõtte töötajate arvu aasta jooksul kahekordseks? Vahendame Widex Eesti tegevjuhi Tõnu Vausi kogemust. Kuuldeseadmete koostamisega tegelev Widex värbas 2015. aasta jooksul ligikaudu 200 uut töötajat ning võitis Tallinna ettevõtlusauhindade konkursil töökohtade looja tiitli. Usutles Maarja Dahl.

Kuidas hindate tööjõu kättesaadavust Eestis?

Tegelikult tööjõudu on. Meil töötavad inimesed kogu Harjumaalt: Raplast, Keilast, Paldiskist, Lasnamäelt, mitmed töötajad on tulnud ka Ida-Virumaalt. Inimesi jätkub – küsimus on vaid selles, kuidas tehakse otsus, tulla ühte või teise ettevõttesse. Alati ei pruugi olla raha kõige tähtsam, mis inimeste otsuseid mõjutab.

Loe veel

Milleks rabeleda?

Finesta
07.03.2016

Finesta pakub värbamisteenust, mis on nii lihte ja kiire, et pole mingit mõtet seda ise teha.

Tänapäeval kasutatakse tihti uhket väljendit „executive search“, kui räägitakse sihtotsingust või headhuntingust. See kõlab väga keeruliselt ja kallilt. Küsimus on siiski vaid õige inimese leidmises õigele kohale.

Kas mäletad, kui lennureisidel pakuti tasuta lõunat ning äriklassis nauditi konjakit? Punktist A punkti B jõudmiseks pole kumbki neist vajalik. Sarnaselt tänapäevastele lendudele oleme Finesta värbamisprotsessist eemaldanud ülearused etapid. Seega on meie värbamisteenus lihtsam ja kiirem. Lennureiside odavamad hinnad tulenevad suurtest mahtudest ja nii on see ka värbamisteenuses.

Finesta on suurim personaliteenuste pakkuja Eestis. Finesta suur värbamismaht tagab konkurentsivõimelise hinna ja kiirema teenuse, sest tõenäoliselt oleme juba eile alustanud sellise inimese otsinguid, keda meie kliendil võib homme vaja minna.

Vaata täpsemalt



Ära koonda, parem arenda

Heikki Mäki, Finesta juht
17.02.2016

Artikkel ilmus Äripäevas 17.02.2016

Kui Eesti soovib odava allhankemaa staatusest välja kasvada, tuleb ettevõtetel jõulisemalt panustada inimeste arendamisse, kirjutab Finesta juht Heikki Mäki.

Lähema kümnendi jooksul on oodata tehnoloogia hüppelist arengut. Meie ettevõtetes aga ei pöörata inimeste vähesele muutumisvalmidusele piisavalt tähelepanu. Kes kohe uuendustega kaasa ei tule, need koondatakse. Kust võtta paari aasta pärast töötajaid, kes uusi tehnoloogiaid kasutada oskaksid?

Loe artiklit Äripäeva veebis