Kaheksa soovitust, kuidas töövestlusel rahulikuks jääda


Tööintervjuu eelset rahutust oleme ilmselt kõik kogenud vähemalt korra elus. Väike ärevusevärin enne vestlust on pigem soovitatavgi, sest nii jätad endast vestlusel siira ja vahetu mulje. Inimesed, kes on töövestlustel alati väga rahulikud, riskivad kohtumisel jällegi liialt ükskõiksete ja üleolevatena näida. Teisalt pole liigne ärevus, mis Sind kogelemise, käte värisemise või higistamise näol tabab, meeldiv kogemus ei Sulle ega ka intervjueerijale. See võib anda märku, et Sinu oskus pingeolukorras töötada ja keskenduda vajab arendamist ning osutub tööle saamisel hoopis takistuseks.Kuidas valmistuda töövestluseks nii, et ärevus Sinu üle olulisel hetkel võimust ei võtaks?

Päev enne töövestlust

1.    Valmistu ja mõtle läbi vastused küsimustele, mida vestlusel võidakse küsida: miks sellele töökohale kandideerid, milline on Sinu varasem töökogemus ja kuidas see saab Sind uuel töökohal toetada.

2.    Pane järgmiseks päevaks riided juba eelmisel õhtul valmis. Riietusel on väga oluline osa esmamulje loomisel, seetõttu soovitame valida riided ja jalanõud, mis on hästi hooldatud, puhtad, triigitud ja soliidsed.

3.    Pane hommikune äratus piisava varuga, et jõuaksid hommikul kõik vajalikud toimingud tehtud ja ei peaks muretsema hilinemise pärast.

4.    Mine varakult magama, et oleksid intervjuu toimumise päeval hästi välja puhanud ja tunneksid ennast erksana.

 

Hommikul enne vestlust

1.    Alusta päeva hommikuvõimlemise või kerge trenniga. Liikumine ja füüsiline koormus aitab meie kehal heaoluhormooni sünteesida ja vähendab stressitaset kehas. Alustades päeva hea enesetundega, aitab see meeleolu ka intervjuu ajal positiivsel lainel hoida.

2.    Söö tervislik hommikusöök, mis sisaldab piisavalt valku ja süsivesikuid ning võimalusel väldi suhkrurikkaid toite ning jooke. Liigne suhkur võib Sind tähtsal hetkel alt vedada ootamatu näljasööstuga, ent valgurikas hommikusöök aitab hoida energiataset, et ei peaks kannatama tühja kõhtu ja saaksid keskenduda intervjuule.

3.    Harjuta veelkord küsimustele vastamist ja naeratamist. Ärevust tundes muutume tihtipeale tõsiseks ja unustame naeratada, ent just naeratuse abil väheneb ärevusetunne,samuti mõjud vestluspartnerile usaldusväärse ja meeldivana.

4.    Jõua vestlusele aegsasti. Ole valmis, et teel kohtumisele võib ette tulla takistusi – liiklusummikuid või hilinev buss. Muide, kui teel olles kõik sujus ja jõudsid kokkulepitust palju varem kohale, loe fuajees oodates veelkord läbi ettevõtte tutvustus või töökohale esitatavad nõudmised. Nii hoiad fookuse kohtumisel, mitte ärevustundel.

Saladuskatte all võime öelda, et kutse töövestlusele on juba väga hea märk! See näitab, et CV põhjal on Sinu varasem kogemus igati sobiv sellel ametikohal töötamiseks. Töövestlus on peamiselt Sinu tundma õppimiseks, et mõista, kas Sinu väärtused sobivad ettevõtte kultuuriga.
Väike nipp edaspidiseks: kirjuta vahetult peale vestlust keerulisemad küsimused üles. Kui sel korral siiski tööd ei pakutud, saad ometigi hindamatu suhtluskogemuse ning hiljem hoolega läbi mõelda, kuidas keerulistele küsimustele paremini vastata.

 

 

Soovitused on valminud recruiter.com artikli põhjal „17 ways to calm your nerves before a job interview“

https://www.recruiter.com/i/17-ways-to-calm-your-nerves-before-a-job-interview/?rf=LinkedIn-Recruiter

 

 

finesta.ee kasutab küpsiseid. Veebilehe sirvimist jätkates või vajutades “Sain aru” ikooni nõustute küpsiste kasutamisega. Rohkem infot​ ​SAIN ARU